Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Contractul cu clientul

CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII TURISTICE
Nr.[[numar]]  din [[data_contract]]

   P─âr┼úile contractante

Societatea SC TOUR IMPEX MAPAMOND MD  SRL cu sediul in Craiova,Str Romul ,nr 1 , , tel: 0251415071 ;fax 0251 415173;; email: mapamond.md@gmail.com;www.mapamond.ro Cod de Inregistrare Fiscala RO2310652, inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J16/2580/1992, capital social 25 310 lei, titulara a Licentei de turism nr. 22 din 23.10.2018, pentru Agentia de Turim MAPAMOND  ,Polita de Asigurare emisa de OMNIASIG seria I nr. 55184 valabila pana la 27.09.2022 privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/ sau a sumelor achitate de catre turisti, afisata pe pagina web a agentiei de turism http://www.mapamond.ro, conturi bancare deschise la BRD - RON  RO12 BRDE 170S V115 8569 1700 , EUR  RO10 BRDE 170S V121 0662 1700  swift code BRDEROBU, reprezentata prin Nicola Valentin Cristian  ÔÇô Administrator, denumit─â ├«n continuare AGENTIA

   ┼či furnizorul de servicii
 [[furnizor_nume]] cu sediul in [[furnizor_adresa]], CIF: [[furnizor_cui]], Reg. Com. [[furnizor_j]] licenta de turism nr. [[furnizor_licenta]] si polita de asigurare pentru caz de insolvabilitate, seria [[asigurare_serie]] nr. [[asigurare_numar]] valabila pana la data de [[asigurare_valabila]] emisa de catre Societatea de Asigurare [[asigurare_nume]], tel. [[asigurare_telefon]]. 

   ┼či turistul/reprezentantul turistului,
[[beneficiar_text]]

   I. Obiectul contractului
Obiectul contractului ├«l constituie v├ónzarea de c─âtre Agen┼úie a pachetului de servicii turistice ├«nscris ├«n voucher, bilet de odihn─â tratament, bilet de excursie, anexat la prezentul contract, ┼či eliberarea documentelor de plat─â. 
[[servicii]]
[[turisti]]

   II. ├Äncheierea contractului
2.1. Contractul se ├«ncheie dup─â caz in oricare dintre urm─âtoarele situa╚Ťii:
a) in momentul semn─ârii lui de c─âtre Turist, sau prin acceptarea condi╚Ťiilor contractuale de servicii turistice, inclusiv in cazul celor achizi╚Ťionate la distanta prin mijloace electronice.
b) ├«n momentul ├«n care turistul prime╚Öte confirmarea scris─â a rezerv─ârii de la Agen╚Ťie, ├«n cel mult 60 de zile calendaristice de la data ├«ntocmirii bonului de comand─â.
Este responsabilitatea Agen╚Ťiei de a informa Turistul prin orice mijloace convenite ├«n scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dac─â rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezerv─âri de servicii, Agen╚Ťia poate solicita un avans de p├ón─â la 90% din pre╚Ťul pachetului sau plata integral─â a contravalorii pachetului, ├«n func╚Ťie de data la care turistul solicit─â serviciile.
b1. ├Än cazul ├«n care con╚Ťinutul bonului de comand─â nu difer─â de con╚Ťinutul confirm─ârii c─âl─âtoriei turistice ╚Öi confirmarea s-a efectuat ├«n termenul de 60 de zile calendaristice de la data semn─ârii bonului de comand─â, Turistul care decide s─â renun╚Ťe la c─âl─âtoria turistic─â datoreaz─â Agen╚Ťiei penalit─â╚Ťi conform cap. VI.
b2. ├Än cazul ├«n care con╚Ťinutul bonului de comand─â difer─â de con╚Ťinutul confirm─ârii c─âl─âtoriei turistice primite ├«n scris de la Agen╚Ťie sau dac─â aceast─â confirmare nu s-a f─âcut ├«n termenul de 60 de zile calendaristice de la data semn─ârii bonului de comand─â, Turistul poate considera c─â voiajul nu a fost rezervat ╚Öi are dreptul la rambursarea imediat─â a tuturor sumelor deja pl─âtite;
c) ├«n momentul eliber─ârii documentelor de c─âl─âtorie (voucher, bilet de odihn─â ╚Öi/sau tratament, bilet de excursie etc.), inclusiv ├«n format electronic, ├«n cazul ├«n care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a Agen╚Ťiei sau exist─â deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. ├Än cazul ├«n care prezentul contract este pus integral la dispozi╚Ťia Turistului sub form─â de catalog, pliant, alte ├«nscrisuri, site-ul Agen╚Ťiei sau alte mijloace de comunicare electronic─â (e- mail, fax etc.), obliga╚Ťia de informare a Turistului este considerat─â ├«ndeplinit─â prin ├«nscrierea acestei informa╚Ťii ├«n oricare dintre documentele de c─âl─âtorie sau documentele fiscale furnizate de Agen╚Ťie, nefiind necesar─â ├«ncheierea ├«n form─â scris─â a contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice.
2.3. Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii turistice înscris în documentele de călătorie.
   III. Pre╚Ťul contractului ╚Öi modalit─â╚Ťi de plat─â
3.1.Pre┼úul contractului este [[subtotaluri_cu_tva]] ┼či si se compune din costul serviciilor turistice efective, comisionul Agen╚Ťiei ╚Öi TVA. Dac─â pre╚Ťul nu este specificat ├«n prezentul contract, atunci acesta este specificat ├«n bonul de comand─â (dac─â exist─â), alte documente de c─âl─âtorie, cataloage, pliante, alte ├«nscrisuri puse la dispozi╚Ťie turistului, site-ul Agen╚Ťiei, alte mijloace de comunicare electronic─â ╚Öi/sau pe factur─â.
3.2. Modalit─â╚Ťi de plata:
3.2.1. La ├«ncheierea contractului se percepe un avans de 30% din pre╚Ťul stabilit sau, dup─â caz, plata integrala a contravalorii pachetului de servicii turistice.
3.2.2. In cazul in care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face astfel:
a) pentru serviciile turistice care necesita confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plata comunicate de Agen╚Ťie in scris prin bonul de comanda sau alte mijloace de comunicare.
b) pentru serviciile turistice care nu necesita confirmare din partea prestatorilor, plata se va face dup─â cum urmeaz─â:
b1. in cazul serviciilor turistice externe (cu locul de desf─â╚Öurare in afara Rom├óniei) ÔÇô conform termenelor de plata comunicate de Agen╚Ťie ├«n scris, prin bonul de comanda sau alte mijloace de comunicare
b2. in cazul serviciilor turistice interne (cu locul de desfășurare in Romania), astfel:
b2.1. oferte standard ÔÇô diferen╚Ťa de plata finala se achita pana cu cel t├órziu 21 zile calendaristice ├«nainte de data primei zile de sejur
b2.2. oferte speciale tip ├Änscrieri Timpurii, Early booking, altele ÔÇô diferen╚Ťa de plata finala se achita pana cel t├órziu in data men╚Ťionata in termenul de plata al ofertei
b2.3. oferte speciale tip pachet Revelion, pachet Cr─âciun, pachet Paste ÔÇô diferen╚Ťa de plata finala se achita pana cu cel t├órziu 30 zile calendaristice ├«nainte de data primei zile de sejur.
In cazul serviciilor turistice cu locul de desf─â╚Öurare in Romania, diferen╚Ťa de plata finala se poate ├«mp─âr╚Ťi in maximum 9 rate, cu respectarea termenului final de plata.
3.3. Plata serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua intr-o singura moneda, in valuta specificata in contract sau in Lei la cursul de referin╚Ťa al BNR din ziua emiterii facturii.
3.4. In cazul in care plata serviciilor se face prin virament sau depunere, in conturile bancare ale Agen╚Ťiei, Turistul poate opta pentru una din urm─âtoarele modalit─â╚Ťi de plata:
Plata in conturile Agen╚Ťiei deschise la BRD ,BTRL ., prin virament sau prin depunere directa in conturile Agen╚Ťiei:
Banca : BRD IBAN RON: RO12BRDE170SV11585691700 
Banca::BRD IBAN EURO: RO10BRDE170SV12106621700 
Banca::TRANSILVANIA IBAN RON: RO19BTRL01701202D28796XX
Banca::TRANSILVANIA IBAN EURO: RO91BTRL01704202D28796XX 
   IV. Drepturile ┼či obliga┼úiile Agen┼úiei
4.1. Agen┼úia se oblig─â s─â furnizeze Turistului un bon de comand─â, numai ├«n situa┼úia solicit─ârii unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie/standard a agen┼úiei de turism ┼či care necesit─â confirmarea rezerv─ârii din partea altor prestatori. ├Än cazul solicit─ârii unor pachete de servicii turistice care se reg─âsesc ├«n oferta proprie a Agen┼úiei sau ├«n cazul ├«n care exist─â deja confirmare asupra rezerv─ârii din partea altor prestatori, Agen┼úia poate furniza Turistului un bon de comand─â, dac─â consider─â necesar.
4.2. ├Än cazul modific─ârii uneia dintre prevederile esen┼úiale ale contractului, cum ar fi: serviciile incluse in pachet, datele de c─âl─âtorie, modificarea categoriei unit─â╚Ťii de cazare, Agen╚Ťia are obliga┼úia de a informa Turistul cu cel pu┼úin 15 zile ├«nainte de data ├«nceperii c─âl─âtoriei.
In cazurile prevăzute la punctul 4.7 literele b) si c), informarea se va face in timp util pentru a permite Turistului sa decidă începerea călătoriei.
4.3. ├Än cazul achizi┼úion─ârii unui pachet de servicii turistice av├ónd ├«n componen┼ú─â ┼či asigurarea transportului pe cale aerian─â, transportatorul aerian, f─âr─â a cere acordul Agen┼úiei care deruleaz─â programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agen┼úia nu este r─âspunz─âtoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o alt─â or─â dec├ót cea ├«nscris─â ├«n programul turistic. Pentru aceste ├«nt├órzieri, compania aerian─â este obligat─â s─â asiste turi┼čtii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European ┼či al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune ├«n materie de compensare ┼či de asisten┼ú─â a pasagerilor ├«n eventualitatea refuzului la ├«mbarcare ┼či anul─ârii sau ├«nt├órzierii prelungite a zborurilor ┼či de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hot─âr├órea Guvernului nr. 1912/2006. Orice problem─â privind operarea zborului ┼či ac┼úiunile adiacente acestuia intr─â ├«n competen┼úa ┼či responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezent├ónd contractul ├«ntre pasager ┼či transportator. ├Än cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare ┼či ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4. ├Än situa┼úia achizi┼úion─ârii unui produs de tip croazier─â, linia de croazier─â poate modifica, din motive ce ┼úin de siguran┼úa navig─ârii, num─ârul cabinei ┼či loca┼úia acesteia pe pun┼úi (o punte inferioar─â, una superioar─â, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabin─â de aceea┼či categorie ca cea rezervat─â ini┼úial, caz ├«n care turistul nu va fi desp─âgubit ├«n niciun mod av├ónd ├«n vedere c─â este vorba de acela┼či tip de cabin─â ca ┼či cel rezervat.
4.5. Agen┼úia poate modifica pre┼úul contractului, ├«n sensul major─ârii sau mic┼čor─ârii, dup─â caz, ar─ât├ónd totodat─â modul de calcul al major─ârilor sau mic┼čor─ârilor de pre┼ú ale contractului si numai dac─â modificarea are loc ca urmare a varia┼úiilor costurilor de transport, a redeven┼úelor ┼či a taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare / ├«mbarcare ├«n porturi ┼či aeroporturi, a taxelor de turist, ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat. Pre┼úurile stabilite ├«n contract nu pot fi majorate, ├«n niciun caz, ├«n cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plec─ârii.
4.6. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a) s─â ofere Turistului alternative corespunz─âtoare ├«n vederea continu─ârii c─âl─âtoriei turistice f─âr─â majorarea pre┼úului, respectiv serviciile turistice oferite s─â fie de aceea┼či calitate ┼či cantitate;
b) s─â restituie Turistului sumele ce reprezint─â diferen┼úa dintre serviciile turistice achitate ┼či cele efectiv prestate ├«n timpul c─âl─âtoriei turistice;
c) ├«n cazul ├«n care nu pot fi oferite Turistului alternative corespunz─âtoare, sau acesta nu le accept─â din motive ├«ntemeiate, s─â asigure f─âr─â costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori ├«n alt loc agreat de acesta ┼či dup─â caz, desp─âgubirea pentru serviciile neprestate.
4.7. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează Turistului;
b) c├ónd ne├«ndeplinirea obliga┼úiilor se datoreaz─â unor cauze de for┼ú─â major─â sau unor ├«mprejur─âri pe care nici Agen┼úia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar f─âr─â a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, ├«nt├órzieri ├«n traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucr─âri sau repara┼úii pe drumurile publice), ne├«ndeplinirea grupului minim ca urmare a unor renun┼ú─âri de ultim─â or─â sau a neob┼úinerii vizelor pentru to┼úi participan┼úii. Agen┼úia nu este r─âspunz─âtoare pentru prejudiciile cauzate Turistului ca urmare a ├«nt├órzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje ┼či a altor ├«mprejur─âri care revin exclusiv ├«n sarcina transportatorului ├«n temeiul actelor normative specifice;
c) c├ónd ne├«ndeplinirea obliga┼úiilor se datoreaz─â unui ter┼ú care nu are leg─âtur─â cu furnizarea serviciilor prev─âzute ├«n contract, iar cauzele care au determinat ne├«ndeplinirea obliga┼úiilor au un caracter imprevizibil ┼či inevitabil.
4.8. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris Turistului, sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite în scris cu Turistul (e-mail, fax, sms etc.), cu 3 zile, înainte de data plecării, următoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor ┼či leg─âturile, precum ┼či dup─â caz, locul ce urmeaz─â s─â fie ocupat de Turist ├«n fiecare dintre mijloacele de transport incluse ├«n contract (mai pu┼úin avion);
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon ┼či de fax, adresele de e-mail ale reprezentan┼úei locale a organizatorului ┼či/sau a detailistului ori, ├«n lipsa acestora, un num─âr de apel de urgen┼ú─â care s─â ├«i permit─â contactarea organizatorului ┼či/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului.
d) obliga┼úiile Turistului prev─âzute la pct. 5.10, 5.11 ┼či 5.13.
4.9. Agenţia parte în contract este obligată să acorde prompt asistenţă Turistului aflat în dificultate, în cazul situaţiilor de forţă majoră sau al unui eveniment pe care nici Agenţia, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.

   V. Drepturile ┼či obliga┼úiile turistului
5.1. ├Än cazul ├«n care Turistul nu poate s─â participe la c─âl─âtoria turistic─â, independent de motivele care stau la baza imposibilit─â╚Ťii de participare, acesta poate s─â cesioneze contractul unei ter┼úe persoane care ├«ndepline┼čte toate condi┼úiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obliga┼úia de a anun┼úa ├«n scris Agen┼úia cu cel pu┼úin 5 zile ├«naintea datei de plecare. ├Än acest caz, ├«ntre Turistul care nu poate participa la c─âl─âtoria turistic─â contractat─â (cedentul), ter┼úa persoan─â (cesionarul) ┼či agen┼úia de turism (debitor cedat) urmeaz─â a se ├«ncheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii turistice contractate ┼či cesionate. Responsabilitatea ├«ncheierii contractului de cesiune revine, dup─â caz, fie cedentului, fie cesionarului, ┼či niciodat─â Agen┼úiei (debitorului cedat). Turistul care cedeaz─â pachetul s─âu de servicii, precum ┼či cesionarul sunt responsabili ├«n mod solidar la plata pre┼úului c─âl─âtoriei ┼či a eventualelor costuri suplimentare ap─ârute cu ocazia acestei ced─âri.
5.2. ├Än cazul sejururilor de odihn─â ┼či/sau de tratament cu locul de desf─â╚Öurare in Romania, Turistul are obliga┼úia s─â respecte programul de acordare a serviciilor: cazarea se face la ora 18:00 a zilei de intrare ┼či se termin─â, de regul─â la ora 10:00 a zilei de ie┼čire ├«nscrise pe documentele de c─âl─âtorie (voucher, biletul de odihn─â ┼či/sau de tratament, bilet de excursie etc.); eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spatiilor de cazare pana cel t├órziu la orele specificate mai sus cad in sarcina exclusiva a Turistului.
5.3. ├Än cazul ├«n care pre┼úurile stabilite ├«n contract sunt majorate cu peste 8%, indiferent de motivele major─ârii, Turistul poate rezilia/denun╚Ťa unilateral contractul, fara nici o obliga╚Ťie fata de Agen╚Ťie, acesta av├ónd dreptul la rambursarea imediata de c─âtre Agen┼úie a sumelor pl─âtite, inclusiv comisionul.
5.4. Turistul este obligat s─â comunice Agen┼úiei, ├«n termen de 5 zile calendaristice de la primirea ├«n┼čtiin┼ú─ârii prev─âzute la cap. IV pct. 4.2 modificarea prevederilor esen╚Ťiale ale contractului sau in timp util ├«nainte de ├«nceperea c─âl─âtoriei, iar ├«n cazul in care se aplica cauzele prev─âzute in capitolul IV pct. 4.7 litera b) si c), hot─âr├órea sa de a opta pentru:
a) rezilierea/denun╚Ťarea unilaterala a contractului f─âr─â plata penalit─â┼úilor sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
5.5. In cazul in care Turistul decide sa participe la c─âl─âtoria asupra c─âreia s-au operat modific─âri in condi╚Ťiile cap IV pct. 4.2 se considera ca toate modific─ârile au fost acceptate si turistul nu poate solicita desp─âgubiri ulterioare datorate modific─ârilor de acest tip.
5.6. ├Än cazul ├«n care Turistul reziliaz─â/denun╚Ť─â unilateral contractul in temeiul pct. 5.4. din prezentul contract sau Agen┼úia anuleaz─â c─âl─âtoria turistic─â ├«naintea datei de plecare, Turistul are dreptul:
a) S─â accepte la acela┼či pre┼ú un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalent─â sau superioar─â, propus de Agen┼úie;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ, în sensul rambursării diferenţei de preţ dintre cele două pachete turistice, la momentul încheierii noului contract de prestare de servicii;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.7. ├Än toate cazurile men┼úionate la pct. 5.6 Turistul are dreptul s─â solicite Agen┼úiei ┼či o desp─âgubire al c─ârei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al p─âr┼úilor sau ├«n baza unei hot─âr├óri a instan┼úei de judecat─â, pentru ne├«ndeplinirea prevederilor contractului ini┼úial, cu excep┼úia cazurilor ├«n care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a informat în scris Turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de for┼ú─â major─â (circumstan┼úe imprevizibile, independente de voin┼úa celui care le invoc─â ┼či ale c─âror consecin┼úe nu au putut fi evitate ├«n ciuda oric─âror eforturi depuse, ├«n aceasta nefiind incluse supra-rezerv─ârile, caz ├«n care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unit─â╚Ťii de cazare) sau unor cauze dintre cele prev─âzute la cap IV pct. 4.7 lit. b).
c) anularea s-a f─âcut din vina Turistului.
5.8. Turistul are dreptul s─â rezilieze/denun╚Ťe unilateral ├«n orice moment, ├«n tot sau ├«n parte, contractul, iar ├«n cazul ├«n care rezilierea/denun╚Ťarea unilaterala ├«i este imputabil─â este obligat s─â desp─âgubeasc─â Agen┼úia pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor cap VI, cu excep┼úia cazurilor de for┼ú─â major─â definite conform legii. Desp─âgubirea se poate ridica la maximul pre┼úului pachetului de servicii turistice contractat.
5.9. ├Än cazul ├«n care Turistul alege s─â se mute la un alt hotel dec├ót cel contractat ini┼úial ┼či achitat, responsabilitatea financiar─â a renun┼ú─ârii ├«i apar┼úine. Agen┼úia va rezolva cerin┼úele Turistului ├«n limita posibilit─â┼úilor, eventualele diferen┼úe de pre┼ú urm├ónd a fi suportate de c─âtre Turist. Dac─â Turistul solicit─â nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oric─ârora dintre servicii, aceasta echivaleaz─â cu rezilierea/denun╚Ťarea unilaterala a contractului, cu aplicarea penalit─â┼úilor prev─âzute la cap. VI la momentul respectiv, ┼či ├«ncheierea unui nou contract.
5.10. Turistul este obligat s─â achite la recep┼úia unit─â┼úii hoteliere taxa de sta┼úiune, taxa de salubritate, precum ┼či alte taxe locale, f─âr─â a putea pretinde desp─âgubiri sau returnarea sumelor de la Agen┼úie.
5.11. Turistul este obligat s─â prezinte la recep┼úia unit─â┼úii hoteliere actele sale de identitate, precum ┼či documentul de c─âl─âtorie eliberat de Agen╚Ťie (voucher, bilet de odihn─â ┼či/sau de tratament etc.), ├«n vederea acord─ârii serviciilor turistice. ├Än cazul in care Turistul beneficiaz─â de bilete de odihna si tratament, este obligat sa prezinte la recep╚Ťia unit─â╚Ťii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie si dovada pl─âtii contribu╚Ťiilor pentru asigur─âri sociale, la zi.
5.12. Turistul ia la cuno╚Ötin╚Ťa ca serviciile pe care le achizitioneaza la destinatie, fara ca acestea sa fac─â parte din contractul cu Agentia, sunt in stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislatia tarii de destinatie iar Agentia nu are nici o responsabilitate asupra prestatiilor in cauza.
5.13. Dac─â pentru efectuarea c─âl─âtoriei este necesar─â ├«ndeplinirea de c─âtre Turist a unor formalit─â┼úi suplimentare (de exemplu, c─âl─âtoria ├«mpreun─â cu minori, situa┼úia ├«n care numele Turistului este schimbat ca urmare a c─âs─âtoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obliga┼úia de a ├«ndeplini toate cerin┼úele legale. Pentru o informare optim─â, Agen┼úia recomand─â ┼či consultarea site-ului Poli┼úiei de Frontier─â. ├Än cazul ├«n care Turistul nu ├«┼či respect─â obliga┼úia de a se informa cu privire la formalit─â┼úile suplimentare necesare ├«n vederea efectu─ârii c─âl─âtoriei care nu sunt ├«n sarcina Agen┼úiei (de exemplu, ├«n cazul c─âl─âtoriei cu minori, ├«mputernicire din partea p─ârintelui sau reprezentantului legal ce nu ├«l ├«nso┼úe┼čte sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativ─â), Agen┼úia este exonerat─â de orice r─âspundere ├«n cazul imposibilit─â┼úii efectu─ârii c─âl─âtoriei.
5.14. Agen┼úia recomand─â turi┼čtilor contactarea acesteia cu 24 de ore ├«nainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de ├«mbarcare (orar de zbor, loc de ├«mbarcare etc.).
5.15. ├Än cazul ├«n care o singur─â persoan─â angajeaz─â servicii pentru un num─âr mai mare de turi┼čti, condi┼úiile contractuale se extind ├«n mod automat asupra ├«ntregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.16. Turistul este obligat s─â foloseasc─â mijloacele de transport, camera de hotel ┼či bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar ┼či potrivit destina┼úiei lor. Agen┼úia nu se face vinovat─â de eventualele pagube produse sau v─ât─âm─âri suferite de Turist ca urmare a nerespect─ârii acestui alineat.
5.17. Turistul are obliga┼úia s─â respecte locul, data ┼či ora plec─ârii at├ót la dus, c├ót ┼či la ├«ntors, precum ┼či locurile, datele ┼či orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile ┼či daunele produse ca urmare a nerespect─ârii de c─âtre Turist a prevederilor privind locurile de ├«nt├ólnire ┼či orarele vor fi suportate de c─âtre acesta.
5.18. ├Än cazul ├«n care Turistul care a intrat pe teritoriul statului ├«n care se realizeaz─â pachetul de servicii turistice refuz─â s─â se mai ├«ntoarc─â ├«n Rom├ónia ┼či autorit─â┼úile din ┼úara respectiv─â fac cheltuieli de orice natur─â cu acesta, Turistul respectiv are obliga┼úia de a suporta toate aceste cheltuieli.
   VI. Renun┼ú─âri, penaliz─âri, desp─âgubiri
6.1. În cazul în care Turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cumurmează:
6.1.1. In cazul serviciilor turistice externe (cu locul de desfasurare in afara Romaniei):
A. Penalizari pentru cazari turistice in pensiuni sau hoteluri, inchirieri auto (rent-a-car):
a1) maximum 30% pentru anulari pana cu 35 zile inainte de data primei zile de sejur
a2) maximum 50% pentru anulari intre 34 zile si 21 zile inainte de data primei zile de sejur
a3) 100% pentru anulari cu mai putin de 21 zile inainte de data primei zile de sejur sau pentru neprezentare la program
B. Penalizari pentru cazari turistice in apartamente sau case de vacanta; circuite cu transport inclus; pachete turistice cu transport inclus pe zboruri de linie; pachete care includ bilete de intrare la evenimente culturale, de divertisment si sportive:
b1) maximum 50% pentru anulari pana cu 35 zile inainte de inceperea derularii serviciilor
b2) maximum 80% pentru anulari intre 34 si 21 zile inainte de inceperea derularii serviciilor
b3) 100% pentru anulari cu mai putin de 21 zile inainte de inceperea derularii serviciilor sau pentru neprezentare la program
C. Penalizari pentru croaziere sau pachete turistice care includ croaziere pe mari si fluvii:
c1) maximum 40% pentru anulari pana cu 65 zile inainte de inceperea derularii serviciilor
c2) maximum 75% pentru anulari intre 64 zile si 21 zile inainte de inceperea derularii serviciilor
c3) 100% pentru anulari cu mai putin de 21 zile inainte de inceperea derularii serviciilor sau pentru neprezentare la program.
D. Penalizari pentru servicii sau pachete de servicii turistice cu transport inclus, altele decat cele de la punctele A, B, C de mai sus
d1). maximum 30% pentru anulari pana cu 45 zile inainte de inceperea derularii serviciilor
d2). maximum 50% pentru anulari intre 44 de zile si 31 zile inainte de inceperea derularii serviciilor
d).3. maximum 75% pentru anulari intre 30 zile si 21 zile inainte de inceperea derularii serviciilor
d).4. 100% pentru anulari cu mai putin de 21 zile inainte de inceperea derularii serviciilor sau pentru neprezentare la program
E. 100% din pretul serviciilor turistice/pachetului de servicii turistice in cazul in care Turistul a achizitionat serviciile turistice/pachetul de servicii turistice in cadrul programului special cu aceasta conditie de penalizare (de ex. Early booking, oferte speciale nerambursabile), indiferent de data la care Turistul solicita renuntarea.
6.1.2. In cazul serviciilor turistice interne (cu locul de desfasurare in Romania) penaliz─ârile sunt de:
a) 25% din pretul pachetului de servicii daca renuntarea se face cu mai mult de 15 zile calendaristice inainte de data inceperii sejurului;
Pagina 8 din 12
b) 100 % din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face intr-un interval mai mic de 15 zile calendaristice inainte de data inceperii sejurului sau pentru neprezentarea la program.
c) 100% din pretul serviciilor turistice/pachetului de servicii turistice, in cazul in care Turistul a achizitionat serviciile turistice / pachetul de servicii turistice din cadrul programului special cu aceasta conditie de penalizare (de exemlu ÔÇťEarly Booking, Inscrieri Timpurii, oferte speciale nerambursabile etc.), indiferent de data la care turistul solicita renuntarea.
6.2. In cazul in care Turistul care a contractat un pachet servicii turistice cu Agentia si a achitat un avans nu se prezinta in termenul specificat in bonul de comanda sau in termenul comunicat in scris pentru a achita ratele aferente sau restul de plata, contractul se considera reziliat de drept, iar Agentia are dreptul de a anula rezerv─ârile efectuate in beneficiul Turistului, cu retinerea penalizarilor prevazute la pct. 6.1.
6.3. Pentru biletele de odihn─â ┼či/sau de tratament cump─ârate prin organiza┼úii sindicale, Agen┼úia va face restituiri numai ├«n baza cererilor de renun┼úare contrasemnate ┼či ┼čtampilate de reprezentantul organiza┼úiei sindicale.
6.4. ├Än cazul ├«n care o ambasad─â refuz─â s─â acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, Turistului i se vor re┼úine toate taxele datorate de Agen┼úie prestatorilor direc┼úi, precum ┼či cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.5. Penaliz─ârile echivalente cu cele indicate la pct. 6.1.1 lit. Aa3, Bb3, Cc3, Dd4 sau E, respectiv 6.1.2 lit. b) sau c) se aplic─â ┼či ├«n cazul ├«n care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destina╚Ťie, dac─â nu poate pleca ├«n c─âl─âtorie pentru c─â documentele personale necesare in vederea efectu─ârii calatoriei nu sunt conforme normelor legale sau este in imposibilitate de a parasi teritoriul tarii, din alte motive ce ╚Ťin de persoana acestuia.
6.6. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.
6.7. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract.
6.8. Agen┼úia nu r─âspunde ├«n situa┼úii de grev─â, conflicte politice ┼či de r─âzboi, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou interna┼úional, precum ┼či ├«n cazul ├«n care companiile aeriene stabilesc limite de r─âspundere. Toate aceste situa┼úii care nu sunt imputabile niciunei p─âr┼úi se consider─â situa┼úii de for┼ú─â major─â ┼či exonereaz─â de r─âspundere Agen┼úia.
6.9. Toate sumele men┼úionate la pct. 6.1, 6.2, 6.4 ┼či 6.5 se vor re┼úine de c─âtre Agen┼úie din avansul sau pre┼úul total al pachetului de servicii turistice achitat de Turist, f─âr─â a fi necesar─â interven┼úia instan┼úelor de judecat─â.
  VII. Protec╚Ťia Datelor cu Caracter Personal
7.1. Datele cu caracter personal ale Turistului vor fi prelucrate ├«n conformitate cu dispozi╚Ťiile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protec┼úia persoanelor fizice ├«n ceea ce prive┼čte prelucrarea datelor cu caracter personal ┼či libera circula┼úie a acestor date. Turistul va furniza Agen┼úiei datele personale solicitate ┼či este de acord cu prelucrarea acestora ├«n scopul derul─ârii ┼či monitoriz─ârii prezentului Contract de c─âtre Agen╚Ťie. De asemenea, Turistul, declar─â c─â este titular al drepturilor p─ârinte╚Öti ╚Öi este de acord cu prelucrarea datelor personale ale copiilor minori sub 16 ani care ├«i ├«nso┼úesc, dup─â caz.
7.2. Turistul are dreptul de acces ┼či de informare privind datele personale ┼či dreptul de a corecta/modifica orice astfel de date, dreptul de opozi┼úie, precum ╚Öi dreptul de a solicita portarea (mutarea) sau ╚Ötergerea acestora. Dac─â are ├«ntreb─âri sau cereri cu privire la prelucrarea datelor sale
Pagina 9 din 12
personale, acesta se poate adresa Responsabilului pentru protec╚Ťia datelor cu caracter personal al Agen╚Ťiei. Datele de contact ale acestuia sunt afi╚Öate pe pagina web a Agen╚Ťiei.
7.3. Prelucrarea datelor personale de c─âtre Agen╚Ťie se va face doar prin personalul propriu ╚Öi se va limita accesul la acele persoane care ├«ndeplinesc, gestioneaz─â ╚Öi monitorizeaz─â obliga╚Ťiile prev─âzute ├«n prezentul contract.
7.4. ├Än vederea ├«ndeplinirii obliga╚Ťiilor contractuale ale Agen╚Ťiei unele date cu caracter personal ale Turistului pot fi transferate c─âtre ter╚Ťe persoane care presteaz─â serviciile de transport, cazare, sau alte Servicii de calatorie necesare, inclusiv ├«n afara Uniunii Europene, dup─â caz, situa╚Ťie ├«n care vor fi luate toate m─âsurile tehnice rezonabile pentru protejarea acestora. De asemenea, datele cu caracter personal pot fi puse la dispozi╚Ťia autorit─â╚Ťilor statului rom├ón ├«ndrept─â╚Ťite s─â solicite ╚Öi, respectiv, s─â primeasc─â astfel de informa╚Ťii.
7.5. Agen╚Ťia se angajeaz─â s─â adopte m─âsuri de securitate tehnice ┼či organizatorice adecvate pentru a:
a) împiedica orice persoană neautorizată să aibă acces la sistemele informatice de prelucrare date cu caracter personal proprii, cum ar fi:
- citire, copiere, modificare sau eliminare a suporturilor de stocare;
- divulgarea, modificarea sau ┼čtergerea neautorizat─â a datelor cu caracter personal stocate;
- utilizarea neautorizat─â a sistemelor de prelucrare a datelor prin mijloace de transmisie de date.
b) se asigura c─â utilizatorii s─âi autoriza╚Ťi pot accesa numai datele cu caracter personal la care se refer─â dreptul lor de acces;
c) ├«nregistra c├ónd ┼či cui au fost comunicate datele cu caracter personal;
d) se asigura c─â, ├«n timpul transmiterii de date cu caracter personal ┼či al transportului mediilor de stocare, datele nu pot fi citite, copiate sau ┼čterse f─âr─â autorizare;
e) delimita zonele de acces astfel inc├ót s─â nu fie permis accesul persoanelor neautorizate ├«n loca╚Ťii/├«nc─âperi unde sunt prelucrate date cu caracter personal.
7.6. Datele cu caracter personal vor fi stocate pentru o perioadă de maximum 5 ani în bazele de date sau pentru perioade mai mari, doar în situaţia în care acest lucu este obligatoriu potrivit unor dispoziţii legale.
   VIII. Reclama┼úii
8.1. Turistul informeaz─â f─âr─â ├«nt├órzieri nejustificate Agen╚Ťia, ╚Ťin├ónd cont de circumstan╚Ťele cazului, ├«n leg─âtur─â cu orice neconformitate pe care o constat─â pe parcursul execut─ârii unui serviciu de c─âl─âtorie inclus ├«n contractul privind pachetul de servicii de c─âl─âtorie.
Informarea/Reclama╚Ťia se va face de c─âtre c─âl─âtor, folosind unul din urm─âtoarele mijloace:
a) apel├ónd la serviciul non-stop de asisten╚Ť─â al SC TI Mapamond MD SRL  la tel. +40723 167428 
b) prin e-mail la adresa: mapamond.md@gmail.com;
c) prin telefon/fax la Agen╚Ťia Mapamond  de la care s-a achizi╚Ťionat pachetul de servicii de c─âl─âtorie, conform datelor de contact de mai jos:
Datele de contact ale agentiei:
ÔÇó SC TOUR IMPEX MAPAMOND MD SRL cu sediul in Craiova,Str Romul ,nr 1 , , tel: 0251415071 ;fax 0251 415173;; email: mapamond.md@gmail.com;www.mapamond.ro Cod de Inregistrare Fiscala RO2310652, inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J16/2580/1992
8.2. Termenul de solu╚Ťionare a reclama╚Ťiei este de maxim 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data ├«nregistr─ârii de c─âtre SC TI Mapamond MD SRL a reclama╚Ťiei. 
   IX. Asigur─âri
Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere ┼či/sau a sumelor achitate de el ├«n cazul insolvabilit─â┼úii sau falimentului Agen┼úiei  SC TOUR IMPEX MAPAMOND MD SRL cu sediul in Craiova,Str Romul ,nr 1 , , tel: 0251415071 ;fax 0251 415173;; email: mapamond.md@gmail.com;www.mapamond.ro Cod de Inregistrare Fiscala RO2310652, inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J16/2580/1992 ,la SC OMNIASIG Vienna Insurance Group SA cu sediul ├«n Mun. Bucuresti str. Aleea Alexandru nr. 51 sector 1, tel (+40)21.405.74.20, fax (+40)21.311.44.90, asistenta@omniasig.ro. Poli┼úa de asigurare seria I nr. 55184 valabila pana la 27.09.2022 este afi╚Öat─â pe pagina web a agen┼úiei de turism http://www. mapamond.ro.
9.2. Condiiţile în care Turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt:
9.2.1. ├Än cazul ├«n care Agentia nu efectueaz─â repatrierea Turistului, acesta are obliga┼úia de a anun┼úa imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. ├Än aceast─â situa┼úie, societatea de asigurare nu are obliga┼úia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa dup─â ├«ntoarcerea Turistului ├«n Rom├ónia, ├«n condi┼úiile poli┼úei de asigurare ├«ncheiate ├«ntre Agentie ┼či societatea de asigurare.
9.2.2. ├Än cazul ├«n care Turistul solicit─â Agentiei contravaloarea sumelor achitate ┼či/saua cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie s─â trimit─â documentele justificative c─âtre Agentie prin scrisoare recomandat─â cu confirmare de primire. Turistul are obliga┼úias─â p─âstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita Agentiei rambursarea sumelor achitate ┼či/saua cheltuielilor de repatriere, ├«n termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data ├«ncheierii derul─ârii pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
9.2.3. Turistul are obliga┼úia de a notifica societ─â┼úii de asigurare, prin scrisoare recomandat─â cu confirmare de primire, ├«n leg─âtur─â cu solicitarea adresat─â Agentiei privind rambursarea sumelor achitate ┼či/saua cheltuielilor de repatriere, ├«n termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirm─ârii de primire prev─âzute la pct. 9.2.2
9.2.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către Agentie, Turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
9.2.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
9.2.6. Documentele justificative constau în principal în:
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;confirm─ârile de primire precizate la pct. 9.2.2, 9.2.3 ┼či 9.2.5;
b) fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de Turist;
c) fotocopiile de pe documentele de transport ┼či cazare, ├«n cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Societatea de asigurare are dreptul s─â solicite Turistului ┼či alte documente justificative.
9.2.7. Desp─âgubirea nu poate dep─â┼či suma achitat─â de Turist ├«n contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, ┼či nici sumele necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
9.2.8. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative de la Turist.
9.2.9. ├Än cazul ├«n care dup─â plata desp─âgubirii, Agentia pl─âte┼čte debitul c─âtre Turist, acesta are obliga┼úia de a restitui asigur─âtorului desp─âgubirea primit─â, ├«n termen de 5 (cinci) zile lucr─âtoare de la data primirii de la Agentie a sumelor reprezent├ónd debitul.
9.2.10. Facultativ, Turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinatie ori a unei asigurari storno sau a altor tipuri de asigurari de calatorie. Agenţia recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalităţi de anulare. Turistul se poate informa în agenţii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în agenţia de turism de unde acesta a achiziţionat pachetul de servicii turistice, dacă Agenţia oferă acest tip de serviciu.
9.3. Agen┼úia nu se face vinovat─â de eventuala nerespectare a obliga┼úiilor stipulate ├«n poli┼úele de asigurare contractate prin intermediul Agen┼úiei, deoarece aceasta este doar intermediar ├«ntre Turist ┼či asigurator.
 X. Documentele contractului se constituie ca anex─â la acesta ┼či sunt urm─âtoarele:
a) voucherul, biletul de odihn─â-tratament, biletul de excursie, dup─â caz;
b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice.
c) cataloagele/pliante/oferte/alte inscrisuri etc. ale Agentiei puse la dispozitia Turistului in format tiparit sau pe suport electronic.

   XI. Dispozi┼úii finale
11.1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
11.2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face ├«n conformitate cu prevederile prezentului contract ┼či cu respectarea prevederilor legale ├«n vigoare.
11.3. Toate unit─â┼úile de cazare, precum ┼či mijloacele de transport sunt clasificate de c─âtre organismele abilitate ale ┼ú─ârilor de destina┼úie, conform procedurilor interne ┼či normativelor locale, acolo unde acestea exist─â, care difer─â de la o ┼úar─â la alta ┼či de la un tip de destina┼úie la altul.
11.4. Turistul declar─â c─â Agen┼úia l-a informat complet cu privire la condi┼úiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice, inclusiv ├«n cazul celor achizi┼úionate la distan┼ú─â prin mijloace electronice, Turistul ├«┼či exprim─â acordul ┼či luarea la cuno┼čtin┼ú─â cu privire la condi┼úiile generale de comercializare a pachetelor de servicii turistice, ├«n conformitate cu oferta Agen┼úiei. Toate informatiile privind Ordonanta nr.2/2018 le puteti gasi pe pagina web:  https://www.mapamond.ro -/ORDONANTA-privind-pachetele-de-servicii-de-calatorie-si-serviciile-de-calatorie-asociate. Toate informatiile privind acordul GDPR le puteti gasi pe pagina web: https://www.mapamond.ro /informare-consimtamant-gdpr. Toate informatiile privind rezervarea si emiterea biletelor de avion le puteti gasi pe pagina web: https://www.mapamond.ro/Conditii-generale-de-rezervare-vanzare-a-biletelor-de-avion
11.5. Litigiile apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de judecată competente.
11.6. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
11.7. Solu╚Ťionarea alternativ─â a litigiilor (ÔÇŁSALÔÇŁ) reprezint─â un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se ofer─â posibilitatea de solu╚Ťionare a litigiilor pe care le pot avea cu comercian╚Ťii, atunci c├ónd se confrunt─â cu o problem─â legat─â de achizi╚Ťionarea unui produs sau serviciu.
Astfel, reclama╚Ťiile ├«mpotriva comercian╚Ťilor sunt prezentate voluntar de c─âtre consumatori, urm├ónd a fi solu╚Ťionate ├«ntr-un mod independent, impar╚Ťial, transparent, rapid ╚Öi echitabil.
11.8. Direc╚Ťia de solu╚Ťionare alternativ─â a litigiilor (Direc╚Ťia SAL) din cadrul Autorit─â╚Ťii Na╚Ťionale pentru Protec╚Ťia Consumatorilor (ÔÇŁANPCÔÇŁ), are competen╚Ťa s─â solu╚Ťioneze alternativ litigii na╚Ťionale ╚Öi transfrontaliere izvor├óte din contractele de v├ónz─âri sau din contractele de prest─âri servicii ├«ncheiate cu un comerciant care desf─â╚Öoar─â activit─â╚Ťi ├«n Rom├ónia, ├«n sectoarele de activitate ├«n care ANPC este competent─â.
11.9. Cererea de aplicare SAL, Lista de consilieri SAL, Procedura SAL, ╚Öi legisla╚Ťia aplicabil─â poate fi consultat─â aici - http://www.anpc.gov.ro/categorie/1271/sal.

PRESTATOR
[[company_name]]

[[reprezentant]]
[[stampila]] BENEFICIAR
[[beneficiar]]